ÚNKP – egy ösztöndíj a kutatás támogatására

Az ÚNKP az Új Nemzeti Kiválóság Program, amely keretei közt kiváló, kutatási tevékenységeket végző hallgatókat, doktorjelölteket, fiatal oktatókat és kutatókat támogatnak ösztöndíjjal. Még előző félévünk végén, a téli számunk 4. oldalán olvashattátok a Graics Bencével készült interjút az ÚNKP-ról, most pedig szeretnénk nektek bemutatni egy másik hallgatót, akinek volt szerencséje elnyerni ezt az ösztöndíjat. Ez alkalommal Rabatin Gáborral, ötödéves mérnökinformatikus MSc-ssel, a Vizuális informatika főspecializáció egy hallgatójával beszélgettünk.

Ugrás a cikkre!

Hány kézfogás kell az Ipar 4.0-hoz?

Nem én vagyok szerintem az egyetlen, aki hétfő reggelenként úgy érzi, nem teljesen őszinte örömmel kel fel és jön be az egyetemre. Nem tudom, hogy ki az, aki Pest felől szokott érkezni, és ki az, akinek elég a kollégiumból átsétálni, de nekem az előbbi csoport tagjaként legalább egy vigaszom van: amikor a 4-6-os villamossal átjövök a Petőfi hídon, észak felé nézve láthatom az egész várost. Ezen a szakaszon ráadásul nagyon szép a kilátás, a Parlamenttel, a Budai várral, a hidakkal, a Gellért térrel és a Bálnával egy egészen élhető város képe tárul elém, ahol ha turista lennék (és mondjuk nem olvasnám a híreket), nagyon jól érezném magam. Ilyenkor arra gondolok, hogy megéri itt tanulni és dolgozni, és legalább egy kicsit jobb hangulatban megyek be az egyetemre.

Siemens elektromos repülő

Ugrás a cikkre!

Menekülés – Binkstown 1.

Futok. A kora őszi levegő égeti a tüdőmet. Szűk utcák között szlalomozok. A magas épületek közötti macskakő félhomályban úszik a kis, petróleumszagú égitestek fényében. Mögöttem egyre dühösebben visító sípszavak jelzik, hogy üldözőim közelítenek. A nyakamban érzem őket. Mint megáradt folyó a búzamezőket, úgy készülnek engem is elsodorni. Már nem maradt sok időm lerázni őket.

Ugrás a cikkre!

Most már tényleg csak a marhacsordák

Az UPRA projektről szinte mindent leírtunk a 45. évfolyamunk 5. számában, csak arra az egyetlen kérdésre nem válaszoltunk, hogy akkor hogyan is kapcsolódnak hozzá a marhák? Hogy ezt megértsük, Góczán Bence visszavezet minket egészen az első repülésen történtekig…

Mesélnél a reptetésekről?

Az első repülésünk a konferencián volt, és fogalmunk se volt, hogy mit kell csinálni, mennyi idő feltölteni egy ballont, hogy mire kell számítani. Azt tudtuk, hogy hogyan kell megnézni, hogy mennyire van megtöltve, és mennyire kell megtöltve lennie. Az előtte lévő négy hétben éjjel-nappal dolgoztunk. Ha küldött egy rádió üzenetet, akkor az E épületet tetején lévő antenna ráfordult a pozícióra, úgyhogy maga az eszköz működött, ezt sejtettük. De hogyan kell ballonos felbocsátást csinálni? Néztem videókat arról, hogyan kell töltőcsonkot csinálni, a ballon nyakára ráhúzni, elkötni, hogyan csinálják a meteorológiai szolgálatosok. Egyéb problémánk is volt, nem indult a rendszer, le kellett menni az egyik laborba, átforrasztani valamit. Nagyjából másfél óra alatt elértük azt, hogy a ballon húzzon valamit, meg össze legyen kötve minden mindennel. A legutóbbi felbocsátás is elhúzódott egy kis technikai probléma miatt, de amúgy húsz perc alatt most már repülésre készre hozzuk a rendszert, sokat fejlődtünk.UPRA

Ugrás a cikkre!

Gamer képzés indul a BME-n

A Debreceni Egyetem Informatikai Kara a tavalyi évben elindította Magyarország első, e-sportokkal foglalkozó egyetemi tantárgyát, a BME pedig le van maradva. Jövőre azonban minden lehetőségünk meglesz rá, hogy kövessük őket: ugyanis a mi egyetemünkön is elindul felmenő rendszerben a gamer képzés.

Bár a hivatalos felvételi ponthatárok még nem születtek meg hozzá, a mintatanterv már készül, és valószínűleg a szeptemberben felvett gólyák közül véletlenszerűen válogatják majd ki azokat, akik az új képzés első évfolyamát fogják alkotni. Ők lesznek azok a szerencsések, akik Magyarországon elsőként Gamermérnöki diplomával léphetnek ki a munkaerőpiacra.

Amíg ez meg nem történik, sajnos nem lesz semmilyen információnk arról, hogy a céges világ mennyire fogadja majd örömmel az új értelmiségieket, úgyhogy addig csak abból tudunk kiindulni, hogy végignézzük az oktatásban részt vevő tanszékek terveit.

Gamer képzés indul a BME-n

Ugrás a cikkre!

Impulzus ’78 április – magunkat idézzük

A Karima idei első számában a fegyelmikről olvashattunk: „A kollégiumban elkövetett, egyetemi hallgatóhoz méltatlan magatartás tanúsítása miatt B. K., F. L. és G. K. első évfolyamos hallgatókat fegyelmi büntetésül a kar dékánja tanulmányaik folytatásától két félévre eltiltotta.” De mégis mit csináltak ezek az egy évre eltiltott, elbocsátott vagy kirúgott hallgatók?

Ugrás a cikkre!

Hétköznapi Képviselők

Elérkezett a Hallgatói Képviselet (röviden: HK) éves tisztújításának ideje. Itt dől majd el, hogy kik fognak titeket, BME VIK-es hallgatókat képviselni és segíteni az elkövetkezendő egy évben. Bár sokszor rengeteg munkával jár, ők mégis mindig megpróbálnak mindenben segíteni nektek legjobb tudásuk szerint, hogy megkönnyítsék a dolgotokat. Ráadásul mindezt önszántukból, a szabadidejükben. Ugrás a cikkre!

Felkerülünk az e-sport világtérképére!

Március végén a felújításra kerülő stadionok mellett egy újabb jelentős „sportoszlop” emelkedik ki Budapest látképén. Megrendezésre kerül ugyanis a V4 Future Sports Festival, ami az első, hazánkban tartott, világszínvonalú e-sport rendezvény lesz. Egy ilyen esemény már nagyon régóta váratott magára, hiszen ha csak a környező országokat nézzük, Románia, Ukrajna, Szerbia és Lengyelország is régóta aktívan biztosít helyszínt jelentős e-sport rendezvényeknek.

Ugrás a cikkre!